19.12.2018
LJ
/ -4°
Rdeče vino Kako alkohol vpliva na žensko telo? Zgaga Vas peče zgaga? Težave ne gre jemati zlahka Analiza obraza Neverjetno, kaj o vašem zdravju razkriva pogled v oči Emma Woodhouse Mati preživela dva tedna z mrtvim otrokom

3 načini, kako spodbudimo delovanje presnove

Zagotovo ste že slišali, da komu metabolizem oziroma presnova dela bolje, drugemu pa slabše. Od tega je lahko odvisno tudi, ali nekdo ostaja vitek z dokaj malo truda, medtem ko nekdo takoj pridobi kilogram več, če le pogleda hrano. Do neke mere je delovanje presnove genetsko. A kar nekaj lahko tudi sami storimo, da ga izboljšamo.

Hujšanje
Če boste spodbudili delovanje svoje presnove, boste lažje dosegli in ohranjali zdravo težo. (Foto: iStock)

Zelo preprosto razloženo je presnova proces v telesu, ko to vzame energijo, ki jo vnesemo s hrano in pijačo, ter jo spremeni v energijo, ki jo telo lahko uporabi ali pa shrani.

Seveda je v resnici ta proces malo kompleksnejši in na njegovo delovanje vpliva kar nekaj dejavnikov. Vendar pa je resnica, da so nekateri ljudje že rojeni tako, da imajo boljšo presnovo, se pravi, da lahko porabijo več energije, manj pa je shranijo. Pri tistih, ki imajo slabšo presnovo, je ravno obratno. Vendar pa to še ni razlog za obup. Veliko je odvisno tudi od našega življenjskega stila in zato je vsekakor mogoče tudi izboljšati delovanje svoje presnove. 

Plank
Krepite svoje mišice. Telo z mišicami porablja več energije in to preprečuje nalaganje odvečne maščobe. (Foto: iStock)

1. Delajte vaje za moč

Vsakršna fizična aktivnost je spodbujanje delovanja presnove. Še bolje pa je, če si vzamete tudi čas za vaje za moč. S temi dodatno krepite svoje mišice. Tudi te namreč porabljajo energijo. Če boste imeli močne mišice ter aktiven življenjski slog boste porabljali več energije in vaše telo je ne bo shranjevalo kot odvečno maščobo. Ne pomeni pa to, da se morate začeti ukvarjati z bodybuildingom. Kupite si majhne uteži ali pa vsak dan doma naredite plank. 

Več o planku si preberite tukaj.

Tukaj pa si preberite o še enem dobrem učinku vaj za moč.

2. Jejte več zdrave maščobe in pa beljakovin

Prehranjujte se zdravo in uravnoteženo. In v svoje obroke dodajajte tudi zdrave maščobe in beljakovine. Kako pa to spodbuja delovanje presnove? Zdrave maščobe in beljakovine telo težje prebavlja. Potrebuje več energije, da jih razgradi. S tem pa celice dobijo manj energije, zato je mnogo manjša možnost, da te ne porabijo, temveč jo shranijo. Uživajte avokado, oreščke, semena, zdrava olja, mastne ribe. Da bi zaužili beljakovine, pa še mleko in mlečne izdelke, stročnice, jajca, še drugo meso, ne le ribe.

Preberite si tudi, kakšen smuti je zdrav in kakšen ni.

Sladka hrana
Sladkor vsekakor ni dobra hrana, če želimo boljšo presnovo. (Foto: iStock)

Beljakovine in zdrave maščobe
Odlična hrana pa so beljakovine in zdrave maščobe. Da bi telo to hrano razgradilo, potrebuje več energije, zato je manj pride do celic in je posledično manj možnosti, da bi jo te shranile kot odvečno maščobo. (Foto: iStock)

4. Jejte manj sladkorja

Nasprotno kot pri obroku, ki vsebuje zdrave maščobe in beljakovine, telo za prebavo in razgradnjo sladkorja potrebuje zelo malo energije. Zaradi tega praktično vsa kalorična vrednost sladkega obroka pristane v krvi in vaših celicah. Te pa jo morajo ali porabiti ali shraniti. Če ste aktivni, jo lahko vaše celice še vedno porabijo in takrat v resnici ni nič narobe, če pojeste še kaj sladkega. Še posebej, če imate že naravno močnejši metabolizem. Sicer pa je veliko večja možnost, da bo energije v telesu preveč in jo bodo celice shranile. To pa bo na koncu postala vaša odvečna maščoba.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 1
 
karamba34 20.10.2018 15:00:45
spodbudimo presnovo na povsem naraven način s seksom pet krat na dan.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave