21.05.2018
LJ
24° / 12°
Zdrava hrana - 3 Trik, s katerim lahko uravnate svoj krvni sladkor Seks Še en razlog za več spolnosti Tudi možgani se starajo
Tudi možgani se starajo
Kraljica Elizabeta Tako se živi kot kraljica!

To zmanjšuje tveganje, da bi kot starostniki končali obnemogli

Bolj kot se prehranjujete po mediteransko, manj imate možnosti, da bi v svojih starejših letih postali obnemogli, je pokazala analiza do zdaj narejenih raziskav, ki so jo opravili v Londonu. Raziskave, ki so jih upoštevali, so sicer zaobjele kar šest tisoč odraslih in bile opravljene v štirih različnih državah.

Olivno olje
To je še en dokaz, da je mediteranski način prehranjevanja res blagodejen. (Foto: iStock)

Tri študije so bile narejene v državah, ki so ob Sredozemlju, in ena je bila narejena v Aziji. Toda kjerkoli so ljudje živeli – tisti, ki so se prehranjevali bolj po mediteransko, so imeli za polovico manj možnosti, da bodo kot starostniki postali obnemogli.

"Svetovno prebivalstvo se stara. Čedalje več ljudi živi po osemdeset let in več. Zato je pomembno, da ugotovimo, kako lahko čim dlje ostanemo zdravi in pri močeh," je povedala Kate Walters z univerze v Londonu, kjer so opravili analizo. Dobro je, če lahko tudi čim dlje skrbimo sami zase in živimo polno.
Starostniki
Kako doseči, da bi čim dlje ostali zdravi in lahko živeli polno in samostojno? (Foto: iStock)

Da bi to dosegli, je pomembno, kakšen je naš življenjski slog. Če živimo nezdravo, sčasoma pridejo bolezni. Obnemoglost pa pomeni, da nam manjka energije, imamo šibke mišice, slab apetit, morda prenizko težo, smo počasni in se kar težko poberemo, ko zbolimo. To poveča tveganje, da končamo v bolnišnici ali pa da smo odvisni od tega, da za nas nekdo skrbi.

"Iščemo načine, kako bi to preprečili," pove Waltersova. "Ključna pa sta prehrana in gibanje." Dodaja, da je bilo več raziskav narejenih o tem, kako nam gibanje pomaga, da se ne postaramo prehitro in da torej dlje ostanemo pri močeh in aktivni. "Premalo pozornosti pa je bilo do zdaj posvečeno raziskavam tega, kakšna je pri ohranjanju moči vloga prehrane."

Mediteranska prehrana pomeni uživanje sveže zelenjave in sadja ter obilice stročnic in oreškov. Ključno je tudi, da med mesom izbirajo predvsem ribe in morsko hrano. Glavni vir maščobe pa je izredno zdravo olivno olje. Tudi z alkoholom ne pretiravajo. Na dan si morda privoščijo kozarec vina.

Raziskovalci so preučili podatke, ki so jih zbrali v Franciji, Italiji, Španiji in na Kitajskem. V povprečju so študije udeležence spremljale po štiri leta. Raziskovalci se sicer niso vmešavali v njihovo prehranjevanje, temveč so tega samo opazovali in nato spremljali, kakšni so bili njegovi učinki.

Preberite si še, kakšna je prehrana, ki zmanjša tveganje za Alzheimerjevo bolezen.

Kaj pa čuječno prehranjevanje? Veste, kaj je to in kako vam lahko pomaga?

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 2
 
spiritualite100 14.02.2018 09:55:19
Ponudba za zavarovanje posojil Za vaše posojilo zahteva za oživitev vaših dejavnosti, bodisi za izvedbo projekta ali za nakup stanovanja ali pa potrebujete denar iz drugih razlogov preveč. Strinjam se, da vam bom pomagal pri znesku od 5000 do 10.000.000 € s stopnjo 3% na leto in s trajanjem od 1 do 30 let. Prosim, prosim kontaktirajte me za več informacij: tmarjan24@gmail.com Whatsapp: +38651390291
kajpavzdevek 13.02.2018 20:53:07
Nevem no da morajo delat celo študije o tem kar je meni babica govorila že pred 40 leti....česenj, deci rdečega, sok rdeče pese, tud meso, bučno olje in kis. Zapret mega shopping centre kjer se prodaja preveč dreka z samimi EEEjeki
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Tek

Kakšna je vaša najljubša oblika rekreacije?

Uporabne povezave