Vizita.si
Pomoč do Jill ni prispela, zato je umrla. Starša sta jo odkrila mrtvo v stanovanju po sedmih dneh.
Novice

Umrla, ker je še vedno govorila

Ni.J.
30. 03. 2012 12.34
42

22-letna Jill iz Švedske se je nekega večera počutila izjemno slabo. Ker je težko dihala, je poklicala pomoč, kljub njenim trem klicem reševalcem pa na njen dom pomoč nikoli ni prispela, saj je, ko je klicala, še vedno lahko govorila.

Pomoč do Jill ni prispela, zato je umrla. Starša sta jo odkrila mrtvo v stanovanju po sedmih dneh.
Pomoč do Jill ni prispela, zato je umrla. Starša sta jo odkrila mrtvo v stanovanju po sedmih dneh. FOTO: Reuters
22-letno Jill Söderberg iz Švedske so od božiča leta 2010 mučile želodčne težave, januarja pa so se simptomi okrepili in začeli spominjati na gripo. 27. januarja jo je mama Annika skušala priklicati, a se ji hči ni oglasila, zato se je odločila, da se bo odpeljala do njenega stanovanja. "Jezilo me je, ker se več dni ni oglasila na moje klice in mi ni odpisala na poslana sporočila," je povedala za The Local. "Zato sem se na poti v službo ustavila pri njej. Potrkala sem na vrata, a ni bilo nobenega odziva, zato sem ji vrečko s hrano pustila kar obešeno na kljuko vrat."

Ker se Jill do večera še vedno ni nič oglasila, je Annika prosila moža, Jillinega očeta, naj gre preverit njeno stanje. "Vrečka s hrano je bila še vedno obešena. Pritisnil je na kljuko in ugotovil, da so vrata odklenjena. Vstopil je in zagledal Jill, kako mrtva leži na kavču," je povedala Annika. Česar pa Söderbergovi takrat še niso vedeli, je bilo to, da je Jill mrtva ležala skoraj teden dni.

Annika je bila prepričana, da bi bilo mogoče preprečiti hčerino smrt, zato se je odločila preiskati njeno stanovanje. Našla je mobilni telefon in takoj preverila zadnje klice. Odkrila je, da je nazadnje telefon uporabljala 20. januarja, ko je klicala reševalce, na tako imenovani SOS Alarm. "Zadnji klic je trajal 15 minut, zato sem takoj posumila, da nekaj ni bilo v redu," pravi Annika.

Vsega skupaj je Jill pomoč klicala trikrat, a od tega ni bilo nobene koristi. Ker se ji je zdelo vse skupaj preveč sumljivo, se je Annika dogovorila za sestanek s predstavniki SOS Alarma. Na sestanku si je lahko ogledala prepise hčerinih telefonskih klicev. "Ne morem dihati," je Jill dejala telefonskemu operaterju. "Rada bi, da pridete k meni in mi pomagate." Vendar ji je operater na drugi strani odgovoril, da ne bodo poslali reševalcev k njej, ker še vedno lahko normalno komunicira in njeno stanje ni dovolj kritično. Iz posnetkov njenih klicev je mogoče jasno slišati, da je hlastala za zrakom, govorila nerazločno in da so jo mučile bolečine v prsnem košu.

Annika je šest mesecev čakala na odgovor SOS Alarma, zakaj hčeri niso poslali rešilnega avtomobila, če jih je trikrat prosila za pomoč. Ker odgovora ni dobila, se je odločila pritožiti švedskemu nacionalnemu odboru za zdravstvo in blagostanje (National Board of Health and Welfare). "Do takšnih situacij, da operaterji ne verjamejo na besedo ljudem, ki kličejo in potrebujejo pomoč, ne bi smelo prihajati," je prepričana Annika. Vendar je kmalu zatem prejela odgovor predstavnika SOS Alarma, da je operater "deloval v skladu z navodili".

Avtopsija je pokazala, da je Jill umrla zaradi težav z dihanjem, ki so bila posledica tega, da je istočasno zaužila zdravilo proti anksioznosti in zdravilo za sproščanje mišic. Zdravila za anksioznost ji je predpisal zdravnik, kje je dobila zdravilo za sproščanje mišic, pa Annika ne ve. Annika si ne zatiska oči pred dejstvom, da je bila za Jill usodna kombinacija zdravil, vendar je prepričana, da bi lahko bila danes Jill še vedno živa, če bi ji operaterji na dom poslali rešilni avtomobil. "Vem, da mi nič ne more povrniti Jill, a upam, da se takšna situacija ne bo več ponovila."

Prejšnji teden je zdravstveni odbor le zaključil preiskavo Jilline smrti. V poročilu so močno obsodili način, kako so na SOS Alarmu obravnavali Jillin primer, še posebej so bili kritični do odločitve, da rešilnega avtomobila niso poslali niti, ko je poklicala drugič in tretjič. "Več kot očitno je, da je ženska prosila za pomoč. Trikrat je klicala, naj ji kdo pomaga, v zadnjem klicu pa je jasno prosila, naj pošljejo k njej reševalno vozilo. Bila je zasopla, mučilo so jo hude bolečine in govorila je nerazločno, kar pomeni, da bi ji pomoč morali poslati nemudoma. Glede na prepis telefonskega klica se nam zdi nesprejemljivo tudi to, da so na SOS Alarmu prezrli trpljenje ženske in da k njej niso poslali niti dežurnega zdravnika in niti dežurne medicinske sestre, kar je bila posledica pomanjkljivih navodil operaterjev," je nacionalni odbor zapisal v poročilu. Sporno se jim je zdelo tudi, da so v Jillinem kartonu našli številne pomanjkljivosti, poleg tega pa operater Jill ni zastavil nobenih vprašanj v zvezi s simptomi, s pomočjo katerih bi lahko ocenil, kako kritično je njeno stanje.

Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Žal se to dogaja, sama sem klicala dežurnega zdravnika za nepokretnega bolnika in po dolgem času sem še enkrat poklicala in ko so prispeli me je najprej nadrla, češ zakaj se dvakrat klicala.veliko zdravnikov je dobrih še več pa je nesramnih in arogantnih, Ko pa sem ji povedala nekaj krepkih, kajti moj jezik začne sam delati, je bila tako prijazna , da se samo ni stopila.Jaz osebno imam veliko slabih izkušenj z našim zdravstvenim domom in dežurnimi zdravniki.Žalostno ,da dobijo plačo za tako delo in obnašanje.
Iskreno-na jok mi gre ko si prestavljam dekle v tisti obupni situaciji!Upam da je sedaj nekje drugje na lepšem kraju!
kurcvasgleda01 31. 03. 2012 08.12
odvetnika pa tožit bando...pa še na EU sodišče s takimi...
Hja, na žalost je tako v teh časih. Sem mel tud sam primer, ko so mi kar na enkrat odpovedale noge. Kličem 112 in nato so me povezali z našim zdravstvenim domom. Povem, kaj je narobe, in dohtarca mi prjav, naj se prpeljem gor, da bojo pogledal kaj je narobe. Mislm, še hodt nisem mogu, kaj de bi šele vozu. Pa ji rečem, da ne morem, da so mi noge odpovedale, in ona men reče naj nekoga dobim, da me bo gor prpeljal. Ura pa je bla neki čez eno zjutraj. Mislm, nobene resnosti v zdravstvu.
Hja, nažalost in moje veliko presenečenje, tudi v tem poklicu delajo kot strenirane opice, možgane pa zgleda v času službe izklopijo. Kako lahko za SOS linijo, ki se srečuje s 10025487 različnimi primeri v nekem obdobju sploh spišeš navodila?! Sposobnost lastnega razmišljanja, očitno res tone v pozabo. Kako žalostno in vznemirajoče.
Hjoj kko so nekateri ''pametni'' ej! Bi prav rada vidla kko bi se tisti ''pametni'' znašli Bog ne daj v takem položaju-pa nobenemu ne privoščim kej takega! Dejstvo je, da zdravniška pomoč ni nudila svoje pomoči, čeprav bi morala bit tam v ''sekundi''.
Bedniki da jih ni bilo sram!tako mlado punco ki jih prosi za pomoč očitno v smrtnih muhah so pustili samo!!!Vsak klic je potrebno urgentno preverit pa če je še tako neprepričljivo!Če bi bli normalni na drugem koncu njenega klica na pomoč bi sedaj živela!!!!GROZLJIVO IN OBUPNO!!!
Še slovenski ANONIMNI TELEFON........naš mlad sosed je hud epiletik in jemlje TEGRETOL, to so tablete pri katerih jasno piše da ne smeš voziti avtomobila. No, z prevaro je naredil zdravniški pregled in nato izpit za avto......( saj to ni pomembno da ga "zmanjka" tu pa tam za volanom )......no, in klicala sem na POLICISKO ANONIMNO ŠTEVILKO....tisto ki je zapisana na vsakem avtomobilu.....in, ne boste verjeli, tip na drugi strani mi je rekel DA TO NI STVAR ZA POLICIJO .......zdaj pa samo čakam, kdaj mi bo sosed otroke povozil.......
Še dobr da ti niso rekl kaj tebe to briga....Al pa zadnič ko je Avdič klical na policijo da vpraša če lahko DARSovci preverjajo stanje vozila tipa dodatno opremo pa to pa je una rekla da ne ve.
javni sektor je to draga...ko je treba kak informacijski sistem jim postavit in narediš intervju z zaposlenimi kaj delajo ne vedo sploh kaj delajo in kako to delajo...in pol moreš sam pogruntat kaj oni delajo in kak da jim lahko narediš nek pametni IS.
ja to je pa največja skrivnost (ki čuva njihove službe) in jo je treba pozabiti prvo sekundo po zaposlitvi
Kakšna je to mati, ki gre samo do hčerinih vrat, potem pa se obrne, ne da bi preverila, ...njena hči je mešala tablete, ki jih sploh ne bi smela, ...tablet dispečerju sploh ni omenila, govorila je o vsem drugem, le najpomembnejšega ne, ...res ne vem zakaj se potem čudijo posledicam, ...niso krivi samo oni, družinski člani in žrtev tudi, žal.
Žal je neredko tudi komunikacija med klicočim in operaterjem na takem nivoju, da se pol ni čuditi posledicam. Primitivno. klicoči govorijo o vsem drugem, samo o bistvenem in pomembnem ne, medtem ko operater postavlja vsa druga vprašanje, tudi večkrat, samo bistvenih ne. Mnogim ni jasno, da ko je nuja, ni čas za birokracijo, slednja lahko vedno počaka.
sej je rekla da ne more dihat a to ni dost pomembn zate??!!!!!!
Lupus Manarus 30. 03. 2012 18.10
švedi in nasplošno skandinavci pač nimajo tradicionalno močnih družinskih vezi, taki so. pri njih se človek takoj ko je polnoleten čimprej odseli in tudi ko je enkrat star gre brez obotavljanja v dom za ostarele da ne bi obremenjeval drugih. skandinavci so povsem individualistični ljudje in imajo do vseh celo do lastnih otrok eno distanco, radi imajo svojo zasebnost in tudi v drugo neradi vdirajo zato me reakcija matere ne čudi preveč;)
v skandinavskih državah in na zahodu je to malo drugače -- pri nas pa je starš hotel za otroka , vem da boste to težko dojeli , ampak tako je tam
Igor kaj si v tem poklicu, da lahko pametuješ, če si že upam da dobiš odpoved kajti vsak operater na naujnih klicih bi moral biti človek ne pa robot, maj_mun en
kurcvasgleda01 31. 03. 2012 08.15
sploh ni važno kak je kje tistemu, ki prosi za pomoč je treba pomagati zato so plačani...tako se zgodi, če živiš sam, če bi imela ob sebi partnerja bi jo sam zapeljal v bolnišnico...škoda, da ni raje poklicala mamo, da bi jo zapeljala v bolnico...žal
Je že skoraj tako.... Primer pri katerem sem bila prisotna: kličem 112, gospa vpraša kaj je, odgovorim da dedi zelo težko diha, zadnji vdihljaji in zdraven sope, govorit ne more, gleda me tut ne več. Pa mi bejba na uni strani telefona pove: To pa ni zame, to je za zdravnico. Mi vežejo zdravnico, povem isto zgodbo - to pa ni za nas, to je pa za reševalce... Ma halo......... Žal je zgodba zaključena žalostno, pa vendar... sej vem da majo včasih brezvezne klice, pa vseen, če poveš, da je nujno, bi mogli pridt takoj............... TAKOJ...........
Ključen je pomen natančnih podatkov težav, ...ljudje so premalo natančni, preveč splošni, itd. ...izkušnje mnogih žal kažejo da je treba včasih tudi pretiravati in lagati, sicer ni aktivnosti z druge strani, ki je dolžna nuditi strokovno pomoč.
ja ful boš pa natančen če ne morš dihat halooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kO TE ZADENE INFARKT ,KO NE MOREŠ REČI NITI BESEDICE ALI SAMO V ODDALJENEM GLASU ENO-BOŠ DAJAL OSEBNE PODATKE IN OSTAL PRI TELEFONU
Igor kaj si v tem poklicu, da lahko pametuješ, če si že upam da dobiš odpoved kajti vsak operater na naujnih klicih bi moral biti človek ne pa robot, *
sam sem imel že večkrat izkušnje z urgentnimi klici in so bili na drugi strani vsakič zelo strokovni in dosledni tko da ne posplošujte... pa ne, nisem zaposlen v tem poklicu
še več zdravil vase nabasat pa bo vse boljš... sama kur_čeva kemija... obupna reakcija pomoči, k bi mogla pridt v vsakem primeru za vsak slučaj!! kre_teni!!
Žalostno. Se pa bojim, da bo pri nas tudi kmalu tako, saj nam jemljejo vse pravice.
marš pa taka pomoč!!! Direktorja takoj zamenjat - operaterja nagnat in nikoli več omogočit dela v medicini - družini pa finančno pomagat!!!
Ooooo groza!!!! Prekleto sranje no. Kaj hočem drugega rečti. Operaterja tožiti.
Kaj je zdaj to?? A nihče nebo odgovarjal?? Operaterju bi mogli sodit za nenaklepni uboj!! Direktor bi mogu odstopit in tko naprej......sramota!!! Če bi bil njen oči bi mu pa jst sodil namest države!!
oh no... sej pr nas ni dosti drugače.... če nisi doma v centru Ljubljane in ti slučajno kak strdek kam pride... skoraj nimaš šans, da preživiš.... poznam dva primera od bližnjih sosedov... so klicali rešilca... pa bi moral skor roman napisat zakaj ga rabjo.. pol ti pa še najprej po možnosti pošljejo patronažno sestro iz 12 km oddaljenega zdravstvenega doma (KER TI NE VERJAMEJO DA RES RABIŠ REŠILCA)... in preden ona pride in ugotavlja kaj je s človekom narobe... in potem izjavi, da ne more pomagat (SEVEDA NE MORE, KER SE STRDKA NE ODPTAVI NEGO IN PLENICAMI.......)... IN da bo rešilca poklicala..... in potem še da čakaš rešilca iz 40 km oddaljene Ljubljane.... no kar predstavljajte si, kako naj človek preživi, če ga kaj resnega doleti...... IN ČE ČLOVEKA ŽE USPEJO USPEŠNO DOSTAVIT NA URGENCO, TAM ČAKA NADALJNIH 10 UR..... ČE PREŽIVI, IMA SREČO... ČE PA NE... NI PA NOBEN KRIV...... TAKO JE PA TO PRI NAS...
Očitno je to stalnica, po principu, najprej kontrola, potrem potrebna intervencija, saj gasilci delajo isto, najprej pošljejo kontrolo, potem ostalo, če je treba. Pa kaj s tem sistemom.
Žal je neredko tudi komunikacija med klicočim in operaterjem na takem nivoju, da se pol ni čuditi posledicam. Primitivno. klicoči govorijo o vsem drugem, samo o bistvenem in pomembnem ne, medtem ko operater postavlja vsa druga vprašanje, tudi večkrat, samo bistvenih ne. Mnogim ni jasno, da ko je nuja, ni čas za birokracijo, slednja lahko vedno počaka.
ursikaazalika 30. 03. 2012 13.37
zakaj ni še starše poklicala..
vrjetn zato ker pričakuješ da boš na SOS dobil ustrezno pomoč?!
..pa, vrjetn ni mela časa kar vseh po vrsti klicat če je bla že čist na konc...
Groza za starše,ko so izvedeli,kako obupano je hčera želela doklicati pomoč.Kako ogorčeni so,pričajo njihova dejanje.Najbrž pa ne bodo dosegli nič. Glavno je,da je operater deloval v skladu z navodili.To največ šteje.Takšne izgovore,bi jaz z zakonom prepovedala in kaznovala,saj (kao) opravičujejo smrt,za katero bi se moralo odgovarjati!
Žrtev je bila premalo natančna, zamolčala je najvažnejše, ...niso dovolj samo simptomi, temveč tudi vzrok.
Zelo zelo žalostno!!!!
Čemu sploh služi ta SOS Alarm???Po treh klicev noben ne pride naj zaprejo štalo...
Naj zaprejo operaterja, ki je takrat prevzel klic!
Ni operater kriv, če mu je dama zamolčala najvažnejše da je stanje posledica zaužitja in mešanja tablet, ki jih ne bi smela mešati.
če bi vedla da bo umrla če zmeša tablete jih nebi vzela ane! lih vedla je da so tablete krive, sploh pa če je bla že na pol na drugi strani k je klicala
ISSN 2630-1679 © 2021, Vizita.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1080