Raziskave so pokazale, da zaradi sedečega načina dela presedimo tudi do 12 ur na dan, kar močno povečuje tveganje za nastanek kroničnih bolezni. Dolgotrajno sedenje obremenjuje telo in zmanjšuje njegovo zmogljivost, zato je redno aktivno gibanje ključnega pomena za ohranjanje dobrega počutja in zdravja.
Težave, ki jih prinaša sedeče delo
Dolgotrajno sedenje je dandanes skoraj neizogibno, zato je ključno, da se zavedamo tveganj, ki jih prinaša. Domen Zupan, magister kineziologije in vodja kineziologov v podjetju GiBit, je opozoril, da so najbolj izrazite zdravstvene težave povezane s sedečim delom bolečine v hrbtenici. Nepravilna drža med sedenjem povzroča napetost v mišicah, kar sčasoma vodi v kronične bolečine. Domen pojasni: "Z dolgotrajnim sedenjem se spremenijo krivine naše hrbtenice, posledično pride do poudarjene ledvene lordoze, prsne kifoze in vratne lordoze. Prihaja lahko do zdrsa diskov, diskus hernij in mnogih drugih težav."
Vendar težavam ni izpostavljena le hrbtenica, druge negativne posledice dolgotrajnega sedenja so zmanjšanje pljučne kapacitete, koncentracije, slabši pretok kisika v možgane in mišice, večja možnost nastanka sladkorne bolezni tipa 2 in srčno-žilnih bolezni.
Poleg fizičnih težav pa dolgotrajno sedenje vpliva tudi na naše miselne sposobnosti. Neprekinjeno sedenje zmanjšuje koncentracijo, povečuje utrujenost in zaspanost, kar vodi v slabšo produktivnost in večjo težavo pri osredotočanju.
Pomen aktivnih odmorov in pogostost
Čeprav sedečemu delu ne moremo ubežati, lahko poskrbimo za redne prekinitve in aktivne odmore. Vsaka oblika odmora je dobrodošla, tudi če gre le za kratek sprehod po hodniku. Pomembno je, da prekinemo dolgotrajno sedenje in telo premaknemo iz sedečega položaja.
Magister kineziologije Domen Zupan je z nami delil dragocene nasvete o tem, kako se spoprijeti s sedečim delom, pomembnostjo aktivnih odmorov in celostnim pristopom k promociji zdravja zaposlenih na delovnem mestu:
Kot je v prispevku razložil mag. Zupan, je pogostost aktivnih odmorov odvisna od števila ur, ki jih presedimo v dnevu. Pri osebah, ki delajo 8 ur na dan, je priporočljivo izvesti vsaj en 15-minutni aktivni odmor, ki vključuje krepilne, raztezne in ogrevalne vaje ter se osredotočiti na tiste dele telesa, na katerih čutimo največ težav. Idealno pa bi bilo delo za par minut prekiniti na vsakih 30–60 minut ter narediti kakšno preprosto vajo.
Pozitivni učinki rednega izvajanja aktivnih odmorov:
Redno izvajanje aktivnih odmorov prinaša številne pozitivne učinke, ki pomembno vplivajo na zdravje in dobrobit zaposlenih. Med najvidnejšimi koristmi so zmanjšanje bolečin v spodnjem delu hrbta, izboljšana produktivnost in osredotočenost. Redno izvajanje aktivnih odmorov izboljšuje splošno počutje na delovnem mestu, kar pozitivno vpliva na odnose med sodelavci in s strankami.
Poleg tega skrb za zdravje zaposlenih in izvajanje aktivnih odmorov zmanjša število odsotnosti od dela, kar koristi tako zaposlenim kot delodajalcem.
Gibit celosten program ZDRAVI ZAPOSLENI Podjetje GiBit je preko svojih dolgoletnih izkušenj na področju zdravja na delovnem mestu zasnovalo celovit program ZDRAVI ZAPOSLENI, ki vključuje široko izbiro storitev. – Aktivni odmori: osrednji del programa, ki učinkovito zmanjšuje napetost in bolečine, ki jih povzroča dolgotrajno sedenje ali stoječe delo. Program vključuje redne 15-minutne odmore med delovnim časom in daljše 30-minutne odmore ob petkih, ki omogočajo dodatno regeneracijo. – Online vadbe: GiBit ponuja širok spekter video vsebin, kot so funkcionalne vadbe, joga, tehnike dihanja in vaje za hrbtenico. – Delavnice: vsak mesec so na voljo različne izobraževalne delavnice na temo promocije zdravja. – Individualni pristop: aktivnosti so prilagojene potrebam različnih skupin zaposlenih, bodisi tistim, ki večinoma sedijo, bodisi tistim, ki veliko stojijo v skladiščih ali tovarnah.
GiBit s podjetji sodeluje že več kot 15 let in je do sedaj pomagal več kot 200 organizacijam vseh velikosti. Sodelovanje v programu prinaša številne koristi, med katerimi so zmanjšanje bolniških odsotnosti, povečanje produktivnosti ter izboljšanje komunikacije med zaposlenimi, kar vodi do boljšega delovnega okolja in večjega zadovoljstva zaposlenih.
Sponzorirana vsebina